איך פותחים בית קפה?
המון אנשים שואלים איך פותחים בית קפה. עם שוק של למעלה מ-.3.5 מיליארד שקל, אפשרויות התרחבות, וחלומות להיות בעלי בית קפה הטרנדי בעיר, מה הפלא שאנשים רבים בוחרים שזו הדרך שלהם אל העושר?
לפני כמה שנים התראיינו הבעלים של קפה ג’ו וטענו שאין יותר מקום בתל אביב לפתיחת בתי קפה חדשים. מאז חלפו ארבע שנים, ומי שמטייל ברחובות תל אביב מגלה שלא רק שנפתחו בתי קפה חדשים בעיר, על חלקם מתנוסס השלט קפה ג’ו.
האם זה אומר שהם טעו? לא בהכרח. על פי בדיקות שונות רק חמש אחוז מעסקי הסעדה כולל בתי קפה שורדים את השנה השנייה לקיומם. בהתחשב בעלויות הראשונות, מי שלא שורד נכנס לחובות ומי ששורד מגלגל את החוב בתקווה שהוא לא יפיל אותו יום אחד
מדוע קשה לפתוח בתי קפה בישראל
כמו בכל דבר בישראל, פתיחת בתי קפה נמצאת כבר בשלב החלומות בבעיה. ראשית, אנחנו מדברים על שוק מצומצם שמאוד קשה לפרוץ אליו. זה דורש הון ראשוני עצום, יכולות שיווק מופלאות ורצוי שיוגש בו קפה איכותי וייחודי עם מאפים מיוחדים, אחרת הוא יהפוך לעוד בית קפה ויתקשה לעמוד מול בתי קפה ותיקים, בעלי שם.
שנית, השוק רווי כבר ברשתות שהצליחו למתג את עצמן כמובילות בתחום ובמובן מסוים לשנות את ההגדרה של בתי קפה בישראל, מבתי קפה שכונתיים, קטנים, הציבור עבר לרשתות בתי קפה גדולות ודומות. ארבע הרשתות הגדולות (ארומה, ג’ו, קפה קפה וגרג) שולטות בלמעלה משישים אחוז משוק הקפה, בשאר מתחלקות רשתות קטנות ובתי קפה עצמאיים.
שלוש, שוק לא נאמן. אומנם לבתי קפה יש תפיסה של קהל לקוחות נאמן שמתחיל איתו את הבוקר וחוזר אליו בלילה. מתברר שזו טעות, רוב הלקוחות לא חוזרים לבית קפה אחד, אלא מעדיפים לגוון, ונוטים לבחור בית קפה על פי מה שקרוב אליהם באותו רגע. מעטים הם אלו שבוחרים בבית קפה אחד להיות ביתם
כדי להמחיש את הבעייתיות נוסיף שעלות פתיחת בית קפה חדש מצריכה, סכום של למעלה ממיליון שקל כולל תקציב פרסום שיווק והשכרת שטח. העלויות כוללות גם מדובר על ציוד לבתי קפה (מסכו”ם דרך ציוד מטבח, ריהוט ועד שילוט), רישיונות, עובדים, ועוד). תוסיפו לזה עלויות שוטפות ותצאו שגם אחוז הרווח שנהוג לטעון שקיים בשוק זה, 15 אחוז לערך, הופך דמיוני והסיכון עולה.
מי שבכל זאת חפץ להיות חלק מרשת, יכול לרכוש זכיינות שלה בעלות ממוצעת של חמישים אלף שקל, תוך התחייבות לעמוד בתנאי הרשת, כולל רכישת מוצרי הרשת, ותשלום חודשי של 5 עד 6 אחוז מסך הרווחים.
איך פותחים בית קפה באופן עצמאי
– העסקת יועץ עסקי עם ניסיון בתחום הסעדה ומזון
– העסקת עובדים עם ניסיון בבתי קפה
– יצירת תפריט שמשלב דברים ייחודים עם דברים רגילים ומוכרים
– מיקום אסטרטגי (בדרכים, ליד מוסד חשוב, מרכזי ערים) או באיזורים שאין בהם בכלל בתי קפה (שכונות)
– פרסום הן באינטרנט, בעיתונות המקומית ובשלטי חוצות
– אם יש לכם משהו מיוחד, תנסו להגיע לתקשורת, כתבה טובה תעשה בשבילכם את העבודה
– רכישת ציוד בתי קפה מרשתות איכותיות. אל תחסכו כאן, זה יכול לעלות לכם ביוקר
מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 3,318 views
מדריכי קפה נוספים
לפני שרוכשים מכונת אספרסו למשרד
מכונת אספרסו למשרד הינה מרכיב חשוב בכל עסק ובכל משרד בו…
בתי קפה – כל מה שמציעים לנו
לא ברור למי בדיוק צריך לתת את הזכות, האם לסיינפלד, לחבר’ה…