זכיינות בתי קפה
אז החלטתם לקנות זיכיון ולהתחיל לנהל קו מכונות קפה או בית קפה משל עצמכם. ראשית, אני רוצה לברך אתכם ולספר לכם שעשיתם צעד משמעותי לעבר עתיד טוב ומכניס יותר. קנית זיכיון היא אופציה נהדרת ליזמים צעירים ללמוד כיצד לבצע מהלכים עסקיים ראשונים, ניהול עסק ללא בוסים ומנהלים ובעיקר אפשרות טובה לבסס את עתידכם הכלכלי בצורה זהירה ובטוחה.
רצת רקע על עסקי קפה בישראל
שוק הקפה המקומי עומד כיום על מספר מיליארדי שקלים ומדינת ישראל בשנים האחרונות ביססה את מעמדה כבירת קפה עולמית ובעלת תרבות צריכת קפה מהגבוהות בעולם.
בשל הביקוש הרב במוצרי קפה בארץ, בתי קפה שנפתחים בכל פינה וצריכה יומית גבוהה של מוצרי קפה, נוצרה גם הזדמנות עסקית לאנשים פרטיים שבה הם לוקחים חתיכה מהעוגה הגדולה ששמה מוצרי קפה. ליזמים מוצעת אפשרות לקנות זיכיון מכונות קפה שבו הם מקבלים מספר מכונות קפה (תלוי בסכום ההשקעה) ובתי עסק התחלתיים שבהם הם יציבו את מכונות הקפה שרכשו.
4 טיפים יעילים לבעלי זיכיון
לרוב, החברות שמציעות את הזיכיון מכסות כמעט לחלוטין את בית הקפה של הזכיין ובכך מבטיחות לו הכנסה ראשונית בטוחה. עם זאת, לא הכול ורוד בעולם הקפה ומי שלא עובד לפי צעדים מדודים ומחושבים לרוב מוצא את עצמו תוהה מדוע קו מכונות הקפה שלו אינו מניב או לחלופין לא מצליח להתרומם מעבר למכונות המוצבות.
לכן ריכזתי עבורכם מספר טיפים וכלים על מנת שתצליחו בתחום הקפה.
1. לא להתייאש: הטיפ הראשון ואולי החשוב מכולם, הוא לא להתייאש. זכיינים רבים שזהו הצעד העצמאי הראשון שלהם חושבים שכאשר פותחים עסק, מהיום למחר מתעשרים. המצב הוא לגמרי לא כך וחשוב שתדעו ותזכירו לעצמכם שבשנה הראשונה שלכם בעסק, מטרתכם היא להחזיר את ההשקעה ששמתם ובכך בשנה השנייה, הרווח הוא 100% שלכם.
2. הצבת מטרות: הטיפ הזה חשוב אף הוא בצורה מוחלטת להצלחתכם בעסק. ברגע שאנחנו מציבים לעצמנו מטרות, אנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציות שלא בטוח כלל שהיינו מגיעים אליהם אילולי שמנו לעצמנו אותם למטרה. לדוגמא: כל יום, אספר לפחות ל-5 אנשים זרים על העסק החדש שפתחתי. כל שבוע, אבקר לפחות ב- 5-10 בתי עסק פוטנציאלים ואציע להם את שירותי.
3. פינוי זמן ייעודי לעסק החדש: לרוב, כאשר בוחרים לקנות זיכיון לבית קפה, אין זה העיסוק המרכזי שלנו במהלך החודשים הראשונים עד שמגיעים למצב שבו ההכנסה מחליפה את ההכנסה המרכזית שלנו ומאותו רגע כל הזמן והמשאבים שלנו מופנים לעסק. לכן, חשוב בתקופה זו להציב לנו מסגרת זמנים יומית – שבועית שבה אנחנו יודעים שכל מה שאנחנו עושים מתעסק בעסק החדש. לדוגמא: כל ראשון ורביעי בין השעות 9 בבוקר ל-12 בצהריים אני אקדיש אך ורק לפרסום עצמי בקרב חברים ומכרים.
4. שימוש באינטרנט: האינטרנט הוא כלי מרכזי עבורנו כאשר אנו מחפשים דבר, רוצים לשמוע עצה נוספת בנוגע לשאלות שיש לנו בנושא מסוים או כאשר אנו רוצים לקנות משהו. לכן, אינטרנט במקרה שלנו הוא כלי חובה. באפשרותנו להתחיל להיכנס לפורומים ולבלוגים ולהציע את שירותינו, לפרסם בפייסבוק לחברים שלנו על הוול את העסק החדש שלנו ובכך להגביר חשיפה ויראלית, לפרסם קמפיין ממומן בגוגל וכדומה. האפשרויות ליצירתיות באינטרנט הן בלתי מוגבלות ולכן אם תעלו עם רעיון מקורי יכול להיות שתעברו מתחרים ותיקים ומנוסים מכם.
מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 4,025 views
מדריכי קפה נוספים
פגישת קפה עסקית
עסקים בנויים על קשרים ועל יחסים, לא על מסמכים, אי מיילים…
10 עובדות על הקפה
קיימים לא מעט סיפורים ואגדות על הקפה שאנו שוטים כמה פעמים…