בתי קפה – כל מה שמציעים לנו
לא ברור למי בדיוק צריך לתת את הזכות, האם לסיינפלד, לחבר’ה מחברים, למחירי הקפה ברשתות השיווק או אולי לעלייה ברמת החיים בישראל, מה שבטוח בתי קפה נהנים מזה מאוד.
לכתוב על בתי קפה זה לא דבר פשוט אני אגיד לכם, קל מאוד ליפול לקלישאות ובוודאי ניפול אליהן, קל מאוד לספר את מה שכולם יודעים והרי מה אנחנו לא יודעים על בתי קפה? שמלבד קפה מסוגים שונים, הם מספקים לנו גם ארוחות שונות, שבית קפה בצד אחד של הרחוב לא דומה לבית הקפה בצד השני, למרות ששניהם נושאים את אותו שם. ובכל זאת ננסה.
נתחיל בכמה נתונים כלליים כדי נדע על מה אנחנו מדברים. שוק בתי קפה בישראל מגלגל בשנה למעלה מ-3.5 מיליארד שקל בשנה. את רוב הנתח תופסות מן הסתם הרשתות הגדולות, קרי קפה ג’ו לה למעלה משישים סניפים, ארומה עם למעלה מ-80 סניפים ומאחוריהן משתרכות, קפה קפה (לה 106 סניפים ברחבי הארץ), קפה הלל, ארומה תל אביב ורשתות קפה אחרות. רשתות אלו הפכו במהלך העשור האחרון לא רק למותגים בתחום של בתי קפה, אלא כמעט למייצגים של השוק. כמו בכל תחום אחר גם כאן, זה בא על חשבון בתי קפה קטנים ופרטיים.
מספרים אלו הגיעו במקביל למספרים על עלייה בצריכת הקפה ליותר מארבע וחצי ק”ג לנפש, וגיל הממוצע של צרכן הקפה ירד לכיון ה-15.
שוק בתי קפה – מה הוא מציע לנו ?
מלבד הדברים הברורים מאליהם, כמו סוגי קפה שונים (אין ספק שדרך ארוכה עברנו מימי הקפה השחור או הבוץ), מאפים מקוריים, ארוחות בוקר וצהריים, מציעות לנו הרשתות דברים ייחודים במטרה למשוך אותנו.
• פינות עסקים – רשתות שונות הבינו שאנשי עסקים ובעלי מקצוע מגיעים אליהם כדי לעבוד משם, ולכן הן מציעות פינות שקטות עבורם
• אינטרנט אלחוטי – הטרנד העולמי של עבודה מבית קפה לא נעלמה מעיניי הרשתות הישראליות וגם כאן אפשר ליהנות מקפה ורשת אלחוטית חינם
• מבצעי קפה ומאפה או ארוחות בוקר במחירים מוזלים
• משקאות אלכוהול לצד קפה
• סניפים פתוחים 24 שעות
• חנה וקנה
• שירות עצמי ומהיר במקום מלצרים
• בתי קפה כשרים ייחודים למגזר הדתי והחרדי.
• בתי קפה עם קפה ומאכלים אורגניים (רשת קפה קפה מוכרת בין השאר קפה אורגני)
• תפריטים ייחודים לכל סניף
• אירוח אירועים כולל שידורי ספורט של משחקים נבחרים
חידושים בבתי הקפה
לצד כל אלו , מציעות לנו הרשתות השונות גם חידושים נוספים שנכנסו בעיקר בעקבות התחרות ביניהן. כך למשל אפשר למצוא בתי קפה משולבים בחנות ספרים, דוגמא לכך אפשר למצוא ברשת גרג שפתחה סניפים בשיתוף עם צומת ספרים. בתי קפה באיזורים אסטרגיים כולל תחנות דלק, כבישים בינערוניים מרכזיים, סופרמרקטים וכדומה. רשתות שונות גם מארחות הופעות של אמנים, הגדילה לעשות רשת ארומה שהוציאה לאמנים שונים, כמו אביב גפן, שלומי שבת ואחרים, אלבומים שנמכרים רק בסניפי הרשת.
אין ספק שהתחרות בין הרשתות שינתה את פני עולם הקפה בישראל. התומכים בבשורה טוענים שכיום יכולים כולם ליהנות מקפה איכותי במחיר זול בכל מקום בארץ. המתנגדים טוענים, שמדובר בקפה לא איכותי, נוצרה אחידות בתעשייה במקום גיוון וגם אם קהל הלקוחות נהנה, בעלי בתי קפה קטנים, סובלים.
מספר הגולשים שצפו בעמוד זה: 3,110 views
מדריכי קפה נוספים
תכונות עיקריות של מכונות אספרסו
כאשר קונים מכונת אספרסו רוצים שהיא תהיה גם יפה, גם זולה,…
סוגים של מכונות קפה
ישנם ארבעה סוגים של מכונות קפה. ידניות, חצי-אוטומטיות, אוטומטיות ו-One Touch….