פגישת קפה עסקית
עסקים בנויים על קשרים ועל יחסים, לא על מסמכים, אי מיילים או שיחות טלפון. הזמנה לפגישה על קפה יכולה להניב הזדמנויות חדשות והפוטנציאל שבה, הרבה יותר גדול מאשר, הזמן שנדרש לך ‘להשקיע’ בפגישה כזו.
הנה 5 טיפים כיצד לשמור על פגישות הקפה העסקיות שלך, פחות רשמיות אך עדיין ממוקדות
מטרת הפגישה העסקית
לפני שאתם מזמינים אדם מסוים לקפה עסקי, החליטו מדוע אתם רוצים להיפגש עמו ? האם זה רק כדי למטרת חידוש או חיזוק הקשר ? האם מדובר בלקוח פוטנציאלי ? האם הסיבה חברתית לחלוטין, או שיש לכם עניין לשמע מה אותו אדם מציע בעניין ספציפי? הכינו רשימה קצרה של נושאים או נקודות שאתם רוצים להעלות במהלך הפגישה.
ההזמנה פגישת קפה
ההזמנה שלכם צריכה להיות מדוייקת. אנשים עסוקים אוהבים פרטים שמאפשרים להם לדעת מידית, האם הם יכולים והאם מתאים להם לשבץ את הפגישה ביומן שלהם. ” משה שלום. שמחתי לפגוש אותך בשבוע שעבר בכנס של לשכת עורכי הדין, אך כפי שקורה תמיד באירועי נטוורקינג כאלו, נראה שאף אין מספיק זמן כדי לפגוש את כולם. הייתי מעוניין להזמין אותך לקפה בבית הקפה של בית אמות משפט ביום שני הבא ב 11:00 לחצי שעה, כדי ללמוד עלייך פרטים נוספים ולשמע על פעילותך. האם אתה פנוי ?
מקום מתאים עבור פגישת הקפה
בחרו בית קפה הממוקם במקום שהגישה אליו נוחה גם לכם וגם לאורח שלכם. נסו להימנע מבית הקפה הקבוע שלכם. אתם רוצים להיות ממוקדים באורח שלכם וזה עלול להיות קשה כאשר כל כמה דקות חבר או קולגה שיכנס למקום ייגש אליכם.
לא לאחר לפגישה
להגיע בדיוק בזמן או אפילו להקדים במספר דקות מעביר מסר שהזמן חשוב לכם ושחצי שעה זה בדיוק הזמן שיש לכם עבור הפגישה. אם שניכם תרצו להאריך אותה, נסו להגביל למקסימום עשר דקות או רבע שעה. אם נותרו לכם הרבה נושאים לדבר עליהם, קבעו להיפגש פעם נוספת ולפגישה ארוכה יותר.
לאחר הפגישה
משלח מכתב תודה אישי, הינה דרך נפלאה ומנומסת לגרום לצד השני לזכור את פגישת הקפה שלכם. עשו את זה.